Com ja he comentat, aquesta innovació té molt èxit, mou molts diners i ha revolucionat la indústria musical. És per això que en el mercat trobem gran varietat de marques, preus molt diferents i amb moltes variacions en els models. Però aquest fenomen no s’acaba aquí, com que les empreses són innovadores i el seu objectiu és el d’enriquir-se, han creat els MP4, els iPods, mòbils amb reproductor d’MP3 i vide, etc.
S’han creat tots aquests dispositius perquè sabien, saben, que la gent d’aquesta societat ho comprarà, i es que ningú pot tenir quelcom més antic o de menys qualitat que el veí. Sempre pendents de les novetats, seguint les modes i tendències.
Aquests empresaris per tal de triomfar han seguit diferents estratègies, alguns només s’han preocupat de dur a terme una bona campanya de marketing i un bon disseny del producte, exemple l’iPod, d’altres s’han centrat en la funcionalitat i models senzills a baix cost, exemple Bluessens.
Vivim un mon globalitzat, una societat del consum, on les tendències i modes marquen i dicten les necessitats de les persones. Tenim el hàbit de comprar y consumir sense pensar (no s’ha de pensar), només ens hem de sentir millor durant una estona fugaç, però també cal comprar per després poder fardar, per enveja, per pertànyer a una “comunitat”, etc... Tot això les empreses ho coneixen i ho exploten.
Aquest model de consum és el que ha de seguir tenint la nostre societat?

No hay comentarios:
Publicar un comentario