martes, 15 de abril de 2008

sobre l'ús incontrolat del mòbil

Bones,
el Dijous 3 d’Abril vaig penjar el videoclib de “me llaman calle” perquè, entre d’altres coses, visualitzéssiu (des de la realitat) algunes de les facetes que té “la joguina” tecnològica més important i més utilitzada dels nostres temps, el mòbil.
I deixant de banda si certes imatge ens van impactar més o menys (que per cert a mi bastant), segurament, la majoria de nosaltres, ens hem trobat en la mateixa situació que la noia, quan truca a la seva amiga perquè escolti “el concert”, i és possible que també us hàgiu fet una foto amb un dels vostres grups preferits o monuments o escultures o personatges estrambòtics... que us heu trobat inesperadament.
El que pretenc dir és que el mòbil l’utilitzem molt sovint, com ja he dit anteriorment, com una joguina, i no com una necessitat... tal i com estava pensada no fa tants anys. I encara que el mòbil està composat de múltiples funcions (jocs, mp3, camera, videocamera, missatges, guardar arxius, agenda, rellotge, calculadora, despertador,...) la seva finalitat, encara que ja no estic tan segura d’això, és la comunicació permanent, estem 24hores al dia i tots els dies de la vida a la disposició dels altres. I aquest factor és el que en el comentari anterior criticava, perquè no permet la insociabilitat (que com vaig comentar cal, ens és necessari).

Per altra banda, suposo que us haurà passat algun cop, masses vegades, que no voleu, no agafeu el telèfon perquè simplement no teniu ganes de parlar amb ningú. I això costa d’entendre, la gent s’enfada amb mi quan no agafo el telèfon perquè aquesta excusa no l’entenen... (potser es que no estan acostumats a sentir la veritat?). Però el que em fa més ràbia de l’ús del mòbil és l’excusa per fer tard... amb el grupillo de colegues de Sant Pol sempre i des de fa anys tothom fa tard, i encara ara creuen que s’excusen quan 10 min abans envien 1 sms dient que vindran més tard...
Però pensant una mica més, el mòbil comporta molts altres maldecaps. Tots recordareu aquells moments en que has de rebre una trucada important i et quedes sense bateria o cobertura, o el pitjor dels casos, quan et despertes sense el mòbil, que a part de sentir-te abandonat, d’una altre galàxia, perds tota l’agenda telefònica (per cert, us recomano que tingueu una llibreteta alternativa amb paper, es prehistòric però va molt bé). A part, ens ha creat mals hàbits, sovint truquem per trucar, escolten música per molestar, i el que és més fort, et poden immortalitzar i fer-te famós sense ni adonar-te’n!

Bueno, crec que ja he criticat suficient per avui, però abans de despedirme us vull preguntar si... Creieu que el mòbil ha canviat la nostre manera d’entendre i de viure la vida? (jo penso que sí, encara que no he vist altre realitat...). Creieu que cal educar en relació aquesta eina? (crec que després d’aquesta crítica no cal que opini).

Que tingueu un Bon dia!

2 comentarios:

Anónimo dijo...

iep!

m'agrada que de tant en tant algú reflexioni sobre coses que en principi son absurdes, com l'atrapamenta que porta la gent amb els mòbils.

Crec que és un invent enorme, però tots els avantatges que té un mòbil en quant a comunicació són alhora qüestionables quan veus com ha caigut també aquest invent tant meravellós en les mans del consumisme desfasadissim que patim tots els mortals avui en dia.

Anónimo dijo...

jo desde fa setmana i mitja no tinc mb. al principi es fa molt molt estrany. despres de passar aquests 10 dies d'habituallament em sento una mica mes lliure.

sembla tonto eh! xq en realitat no tinc la libertat de trucar a ki em dongui la gana un dia q passejo pel centre x veure si vol nar a pendre algo. xq he d quedar sempre amb antelacio amb la gent i no em poden avisar si hi ha cap imprevist. xq no puc enviar sms tontos del pal "ei! que penso en tu!" o "¿que fas aquesta nit? igual mapunto"


he perdut totes aquestes cosetes que em feien la vida una mica mes comode i senzilla, pero per altra banda estic molt mes exposada a les casualitats, a trobar-me algun conegut pel carrer i passejar una estona amb ell, a no donar explicacions quan no vull dir on sóc, a sentir que sóc jo que decideix amb qui i quan vull parlar.

a mes a mes tinc cabines al meu voltant x trucar quan fa falta, un paper amb els numeros que necessito i un grapat de monedes.

jo aguantaria sense mb una bona temporada... fins que m'emancipés i necessites la linia com a fix, suposo. pero estic segura que la meva mare m'apareixerá un dia d'aquests amb un telefonino xq no li acaba de convencer el no poder-me trukar quan li doni la gana, saber on sóc, amb qui i poder ella dormir tranquila.

a veure q passa