martes, 22 de abril de 2008

Persepolis

Persepolis la vaig anar a veure al cine no gaire convençuda… Això que sigues de dibuixos animats no m’atreia en absolut. Però realment, em va agradar molt. Vosaltres, alguns, també l’heu vist, que en penseu?

Sinopsis:
“ Marjane crece en el Irán de la Revolución Islámica. Los fundamentalistas rompen las ilusiones de un pueblo, imponiendo el velo a las mujeres y encarcelando a miles de personas. Inteligente y sin miedo, Marjane descubre el punk, Abba e Iron Maiden. A los catorce años, sus padres la envían a una escuela en Austria. Resiste los malos tragos típicos de un adolescente y conoce el amor. Vuelve a Irán, aunque eso signifique ponerse el velo. Entra en la escuela de arte y se casa, al tiempo que continúa criticando al Gobierno. A los veinticuatro años, no puede resistir más la opresión y se va a Francia en busca de un futuro mejor.“

Així doncs, fins i tot els que no l’heu vist us heu pogut adonar amb aquest breu resum que la pel•lícula en qüestió no és una comèdia, i encara que és animada no té res a veure amb Shrek.
Potser, segurament, és animada perquè Persepolis és un còmic, i l’han portat al cinema amb el mateix format potser també per cridar l’atenció a un públic determinat (per la publicitat?). Però segurament l’han deixat en el seu estat pur perquè quan la veus, això ho comentava amb una amiga, no et sembla tan dura, el cop a la realitat no és tan fort pel fet dels dibuixos, això sí, sempre amb blanc i negra, i es que amb color ja s’haguessin passat, la història autobiogràfica de la iraní Marjane Satrapi és molt trista, i cal fer-ho notar.



Trailer

1 comentario:

Maria dijo...

Hola Gorai,
Ara he llegit el teu comentari que m'has deixat en el meu article del blog, titulat "ni el para siempre dura mas que un rato".
M'ha interessat veure les sensacions que t'ha transmès. Em parles de RADICALITAT en la meva expressió del "per sempre" i de "PESSIMISME" pel to que se'n desprèn.
Jo penso, que el PER SEMPRE no dura SEMPRE sino que una estona com has pogut observar. I es que de fet ja ho diuen que sovint a la vida " Las revoluciones fracasan, el amor se acaba y las flores se marchitan". I et podrà semblar radical alhora que pessimista,però jo observo el meu entorn on el que mana és allò IMMEDIAT i on tot sembla subjecte a una caducitat prematura...que fa que expressions com SEMPRE "simplement" durin una estona...perquè tot està en canvi constant.
T'he transmès, segons dius dos sentiments; un de tristesa i l'altre d'una postura massa extrema. A mi, m'agrada més dir d'allò real d'allò actual.
Gràcies per la teva opinió.
Un petó.
Maria